Close

26 junija, 2014

Intervju meseca junija 2014 – g. DUŠAN ŽIČKAR – DIREKTOR SŽ VIT d.o.o

V mesecu juniju 2014 bomo na naše veliko zadovoljstvo gostili direktorja družbe SŽ VIT d.o.o. g. Dušana Žičkarja. Spoštovani sogovornik se je na naše povabilo z veseljem odzval in prepričani smo, da nam bo zaupal, kako mu uspeva voditi tako raznoliko podjetje. Ker je služba za TVD sestavni del družbe SŽ VIT d.o.o. ne bo manjkalo vprašanje, kako z vidika poslovodstva družbe gleda na razvoj dejavnosti, ki z svojim delov skrbi za varen in urejen prevoz potnikov in tovora po progah JŽI. Seveda nas je zanimalo tudi, kakšno mnenje ima direktor o participaciji zaposlenih pri upravljanju družbe. V družabnem delu pogovora pa bo beseda tekla tudi o tem, kako preživlja svoj prosti čas, ko nima službenih obveznosti.

Spoštovani direktor SŽ VIT d.o.o., g. Dušan Žičkar, prav lepo pozdravljeni in hvala ker ste si vzeli čas za našo rubriko Intervju meseca. Prvo vprašanje je v naši rubriki stalnica, saj sogovornike vedno povprašamo o začetkih in prehojeni poti na železnici. Verjamemo, da ste se v vaši dolgoletni karieri preizkusili na različnih delovnih mestih, tako da ste imeli priložnost spoznati železnico tako rekoč od temeljev. Kako bi opisali pot, ki vas je pripeljala na čelo našega podjetja?

Najprej najlepša hvala za povabilo. Začetki moje poti na železnici segajo v leto 1986, ko sem se zaposlil kot vlakovni odpravnik na postaji Sevnica, v mojem rojstnem kraju, kjer sem si ustvaril dom in družino. Tu še danes preživljam vse proste trenutke. Kaj kmalu sem začutil, da me je železnica zasvojila in zlahka sem se odločil, da bom »penzijo« skušal dočakati kar na železnici. Zato sem se izobraževal ob delu, hkrati pa sem iskal priložnosti za nove izzive. Tako sem delal na različnih delovnih mestih: tehnolog za promet, vodja odseka za mednarodni potniški promet, šef prometne operative, direktor transporta, član poslovodstva SŽ in namestnik generalnega direktorja SŽ. Da, drži vaša trditev, da sem skozi delo na teh delovnih mestih in v različnih organizacijskih oblikah imel obilo priložnosti spoznavati, kako železnica diha s polnimi pljuči. Leta 2002 sem prevzel vodenje družbe SŽ – Centralne delavnice, ki je bila nekakšna predhodnica naše SŽ – VIT, torej tu sem še danes.

Podjetje SŽ VIT d.o.o. ste prevzeli na samem začetku, torej v neugodnih časih, saj se bilo potrebno spopasti z združitvijo treh dejavnosti Vleke, TVD-ja in CD-ja. Zakaj ste se odločili prevzeti vodenje SŽ VIT d.o.o. in kašne cilje ste si ob tem zastavili?

Odgovor je zelo enostaven: ves čas sem bil prepričan in še vedno trdim, da je potrebno za zagotavljanje kvalitetne storitve imeti čim več izvajalskih in tehnološko podpornih funkcij pod eno streho. Tehnično vagonska dejavnost, vleka in vzdrževanje železniških vozil nedvomno skupaj sodijo v zaključeno celoto, ki daje velik prispevek k urejenosti in predvsem varnosti pri izvajanju tako tovornega kot potniškega železniškega prometa, kar daje tudi odgovor na vaše vprašanje okrog ciljev združevanja. Efekti se nam že kažejo v rezultatih poslovanja tako naše družbe kot skupine SŽ. Še bolj pa se je združitev kot dobra oblika organiziranosti izkazala v praksi ob letošnjem žledenju in uvedbi izrednih razmer na progi Borovnica – Pivka: ob iskanju rešitev za čim prejšnjo vzpostavitev železniškega prometa smo delovali popolnoma usklajeno neglede na težave, ki so se po fazah pojavljale znotraj posameznih dejavnosti. Upam si izjaviti celo to, da smo se na nek način kar naenkrat znašli v vlogi iniciatorja za čimprejšnjo prevoznost proge. Naj izkoristim tole priložnost, da se zahvalim vsem sodelavcem, še posebej pa izvršilnim delavcem in operativcem na terenu, za izjemno požrtvovalnost in strokovnost, saj bi brez njihove pomoči v taki obliki sanacija terjala še bistveno več časa, o negativnih posledicah pri kupcih naših storitev pa najbrž ni potrebno zgubljati besed…

Podjetje SŽ – Vleka in tehnika svojim partnerjem nudi storitve vleke vlakov, vzdrževanja železniških vozil in tehnično vagonske dejavnosti. Kot vam je poznano SVP Slovenije zastopa interese članstva predvsem v TVD, deloma tudi v vzdrževanju, zato nas zanima, kakšno je vaše mnenje o vlogi TVD v družbi SŽ VIT d.o.o.?

TVD je ena od treh osnovnih proizvodnih oz. storitvenih dejavnosti. V družbi SŽ-VIT d.o.o ustvari približno desetino vseh prihodkov družbe. Vsekakor pa te dejavnosti ni možno gledati le skozi ekonomiko, ampak je potreben širši pogled. Mislim predvsem na vidik zagotavljanja varnosti in urejenosti železniškega prometa, zato to delo opravljate posebej usposobljeni izvršilni železniški delavci – pregledniki vagonov. Zagotavljanje varnega obratovanja vagonov je ena najpomembnejših dejavnosti prevoznika, pa tudi upravljavca in v tej luči je potrebno gledati dejavnost TVD-ja. Kvalitetni tehnični pregledi in zavorni preizkusi morajo predstavljati dodano vrednost pri prevozniku, saj opuščanje teh postopkov lahko pomeni bistveno poslabšanje sistema varnega upravljanja. Preventivna in pravočasna odprava napak je bistveno cenejša za prevoznika, kljub temu, da imamo včasih občutek, da vsi tega žal ne razumejo.

Spremembe Prometnega pravilnika, ki je tik pred implementacijo prinaša nekaj novosti. Ali menite, da bodo imele predlagane spremembe temeljnega železničarskega predpisa pozitivne posledice za razvoj TVD?

Smatram, da so bila dosedanja določila nacionalnih varnostnih predpisov, ki so predpisovala postopke, predvsem pa nosilce pregledov vozil, neprimerna. Vsekakor je za samo strokovnost TVD-ja z navedenimi določili narejen velik korak naprej. Prvič je namreč jasno definirano, da tehnični pregled lahko opravlja le za to strokovno usposobljen delavec – preglednik vagonov. Bo pa potrebno navedeno tudi v praksi potrjevati z nadaljevanjem kvalitetnega dela v korist naročnikov naših storitev.

TVD opravlja storitve v največji meri za domačega operaterja. Kako gledate na opravljanje storitev za druge železniške operaterje, oziroma kako gledate na konkurenčne operaterje, ki izvajajo enake storitve kot TVD?

Dejstvo je, da večino dela opravimo za SŽ – TP. Sicer opravljamo določena opravila tudi za druge operaterje – prevoznike, vendar v imenu tovornega prometa. Bistveno je seveda, da za vse storitve, ki jih opravimo, dobimo tudi primerno plačilo. Glede na trenutno realizacijo poslovnega načrta na segmentu TVD-ja s tem nimamo težav. Opravljanje dela za druge operaterje je odvisno tudi od poslovnih interesov celotne skupine SŽ, kar pa ne sme ogrožati našega poslovanja. Trenutno tudi nimamo licence za samostojno opravljanje dejavnosti vleke in TVD-ja, kar je eden od pogojev, da bi lahko storitev samostojno ponujali tudi ostalim operaterjem. V zvezi s tem že potekajo določene aktivnosti v naši družbi, s katerimi bi odpravili marsikateri problem, nepotrebno dokumentacijo, nadzor ipd, kar izhaja iz statusa prevoznika. Vsekakor pa ni cilj naše družbe, da nastopa kot samostojen prevoznik. Glede konkurenčnih operaterjev, ki izvajajo enake storitve, pa je dejstvo, da imamo tradicijo, vzpostavljen dober in razvejan sistem, ki je konkurenčen. Če to nadgrajujemo še s kvaliteto dela, potem smo cilj dosegli. Naše kvalitetno delo pomeni dodano vrednost, posledično nižje stroške za uporabnike naših storitev in s tem večjo konkurenčnost.

Kako bi ocenili vaše sodelovanje z Sindikatom vozovnih preglednikov Slovenije?

Če bi ocenjeval z eno besedo, lahko rečem – korektno. S problemi, ki se pojavljajo, sem sproti seznanjen s strani strokovnih sodelavcev oz. vaših predstavnikov, za večino so podane tudi primerne rešitve, tako da največkrat moje posredovanje niti ni potrebno. Kot direktor družbe sem s takšnim načinom sodelovanja seveda lahko izredno zadovoljen. Želim si, da s takšnim načinom in razumevanjem nadaljujemo v skupno dobro in sploh ne dvomim, da nam ne bi uspelo.

Menite, da se na nivoju R Slovenije za razvoj železniške dejavnosti naredi dovolj in kaj bi bilo potrebno storiti za dodaten zagon tako pomembne gospodarske panoge?

Že iz vsebine vašega vprašanja se da razbrati pravi odgovor. Lastnik bi moral v prvi vrsti zagotoviti ustrezno stanje železniške infrastrukture, ki bi omogočala konkurenčnost prevozov tako glede obremenitev kot hitrosti.

Kakšna je vizija razvoja SŽ VIT d.o.o. v prihodnosti?

V naših strateških dokumentih piše: Vizija družbe SŽ – VIT je postati vodilni izvajalec celovitih storitev za vzdrževanje železniških vozil, vleke in tehnično vagonske dejavnosti na širšem območju križišča V. in X. železniškega evropskega koridorja. Celovitost storitev smo zagotovili z združitvijo. Naše poslanstvo je in bo v prvi vrsti zagotavljanje kakovostnih in učinkovitih storitev sestrskim podjetjem Tovornemu in Potniškemu prometu, presežke kapacitet pa bomo ponujali ostalim kupcem na trgu. Na vzdrževanju to že kar nekaj časa delamo, na ostalih dveh dejavnostih pa bo, kot sem že omenil, potrebno zadovoljiti še nekaterim zakonskim podlagam in dogovoriti pravila igre znotraj skupine SŽ. Na vsak način je eden od osnovnih ciljev letna rast prihodkov, kar z drugimi besedami pomeni povečevanje obsega dela in s tem tudi zagotovitev vseh ostalih pogojev za realizacijo.

Slišali smo, da ste bili vsestranski športnik ( sodelavci so nam zaupali, da ste bili odličen smučar in rokometaš) zato nas zanima ali si vzamete kaj časa za šport ?

Odličen ali ne, to je zelo relativno. Preprosto šport imam rad, smučam še vedno,vendar to ne jemljem več kot šport, ampak mogoče malo bolj kot intenzivno rekreacijo. Pogostost je povezana z zadnjim delom vprašanja: časa mi kronično primanjkuje, zato je odgovor lahko le premalo!

Po napornem delovniku si je treba vzeti nekaj prostega časa zase in svoje najbližje. Ali nam lahko zaupate, kakšni so vaši hobiji in kako preživljate svoj prosti čas, ko nimate službenih obveznosti?

Z družino živim skoraj na podeželju in sem obkrožen z naravo, kjer se počutim odlično. Z veseljem poprimem za kašno enostavnejše kmečko opravilo, se popeljem nekaj kilometrov s kolesom ali pa se odpravim na sprehod s psom po bližnjih gozdovih.

Zapisal: Egon Zevnik

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja