Close

26 maja, 2014

Intervju meseca maja 2014 – Matej Fartek- SE Tezno

Najprej naj se Vam lepo zahvalim, da ste si vzeli čas za našo stalno rubriko INTERVJU. Ker Vas v naši rubriki gostimo prvič nam povejte kako, ste začeli vašo pot na železnici?

Najprej bi lepo pozdravil vse članice in člane sindikata vozovnih preglednikov Slovenije in se obenem zahvalil za povabilu k intervjuju. Nikoli ne bom pozabil dneva ko sem v prekmurskem časopisu Vestnik, kjer sem leta 2001 zaradi odprtja nove proge med Slovenijo in Madžarsko zasledil dva razpisa in sicer za vzdrževalca tirnih vozil in za premikača. Ker sem izpolnjeval pogoje za oba razpisa sem se odločil, da kandidiram na obeh in čez nekaj časa sem prejel dva pozitivna odgovora. Po resnici povedano takrat nisem vedel, za kateri poklic se naj odločim. Po kratkem razmisleku in po pridobljenih informacijah sem se odločil za vzdrževalca tirnih vozil. Tako sem leta 2001 začel delati kot vzdrževalec tirnih vozil na novo odprti železniški postaji Hodoš. Sčasoma sem spoznaval delo in druge poklice na železnici in si zastavil cilj, da si v prihodnosti želim postati vozovni preglednik. Da bi pri morebitnem razpisu izpolnjeval pogoje za poklic vozovni preglednik sem se v lastnem interesu vpisal v Prometno šolo s katero sem pridobil peto stopnjo izobrazbe. Leta 2006 sem dobil težko pričakovano priložnost, da se izobražujem za vozovnega preglednika. Izobraževanje za našo generacijo je potekalo v Ljubljani. Po uspešno opravljenem teoretičnem in praktičnem delu izobraževanja, sem od leta 2007 naprej vozovni preglednik, na pregledovalnem mestu Čakovec.

Zakaj ste se odločili za kandidaturo v novoustanovljeni sindikalni enoti Tezno?

To je vprašanje ki so mi ga v zadnjem času zastavili že večkrat. Kot prvo sem bil mnenja, da če je že razpis za volitve zakaj pa se ne bi tudi sam prijavil, da bo vsaj možnost izbire, kot v primeru če bil bil samo en kandidat. Razmišljal sem tudi v tej smeri, da je zadnji čas, da se vodstvo SVPS pomladi in, da se tudi nam mladim dovoli, da z svojimi idejami pripomoremo k boljšemu delu SVPS. Kot drug pomembnejši razlog pa je bil pogovor z nekaterimi člani, ki so si sami tudi želeli spremembe in si sami niso želeli kandidirati. Kakorkoli pa moram priznati, da sem vsemu bil zelo presenečen s končnim rezultatom volitev, ker sam takšne podpore nisem pričakoval.

Sedaj bi obenem izkoristil priložnost in se zahvalil vsem sodelavcem za izvolitev za sindikalnega zaupnika v novoustanovljeni sindikalni enoti Tezno, ki obsega pregledovalna mesta, Tezno Sever, Tezno Jug, Pragersko, Čakovec in delavce v CD-Ptuj. V mandatu, ki ste mi ga podelili, Vas bom pošteno in korektno zastopal in upam, da bomo z skupnimi močmi tudi uspeli, da bomo lahko vsi skupaj zadovoljni.

Trenutno večino dela opravljate na pregledovalnem mestu Čakovec. Kako bi z vašimi besedami opisali tehnologijo dela TVD na tem pregledovalnem mestu.

Pregledovalno mesto Čakovec je mejna postaja med Slovenijo in Hrvaško. Meni osebno je delo na mejni postaji zelo zanimivo s tega vidika, da moramo sodelovati z tujo upravo HŽ in njenimi službami. Sama tehnologija se razen delovnega časa ne razlikuje od drugih mejnih pregledovalnih mest, kjer je poleg strokovnega znanja, včasih potrebna tudi iznajdljivost. Zgodi pa se tudi, da pride do majhnega trenja, katerega potem na najboljši možen način rešujemo, če pa se problema nikakor ne da rešiti, pa se skliče komisijo. Zaradi večjega obsega del sta do leta 2004 bila v izmeni dva vozovna preglednika v takoimenovanem ruskem turnusu. Zaradi odprtja nove odprte proge skozi Hodoš pa je obseg del v Čakovcu zelo padel. Jaz upam, da se bo zaradi vstopa Hrvaške v EU tovor in z njim povezan obseg del ponovno sčasoma povečal. Sam lahko povem, da imam s pregledniki s Hrvaških železnic dober odnos in da se dobro razumemo, mogoče pa je to zaradi tega, ker živim na njihovem ozemlju in ker sem poročen z najlepšo hrvatico.

Povejte nam, kaj se je pri vašem delu spremenilo v času od vstopa Hrvaške v EU spremenilo pri sodelovanju Slovenskih železnic s Hrvaškimi železnicami. Se tudi pri južnih sosedih pojavljajo težave s privatnimi prevozniki?

Zaradi vstopa Hrvaške v EU se za delavce TVD do sedaj ni spremenilo nič, razen tega, da je postopek predaje hitrejši, ker ni več carine in z njo povezane carinske deklaracije. Težav s privatnimi prevozniki tukaj še nimajo kljub pogovorom med tujimi prevozniki in HŽ.

Kaj bi si še želeli sporočiti članstvu SVPS?

Vsem članicam in članom SVPS bi sporočil, da cenimo delovna mesta, ki jih imamo in da poklic zvesto in strokovno opravljamo. Razen strokovnega znanja, so za dobre poslovne rezultate pomembni tudi dobri medčloveški odnosi. Bodimo iskreni, pošteni in trdno delajmo za skupno dobro.

Ker sem kristjan, bi rad z vami delil meni najljubši verz iz Svetega Pisma:

»Kajti tako je Bog ljubil svet, da je dal Sina svojega edinorojenega, da se ne pogubi, kdorkoli veruje vanj, temveč da ima večno življenje.« (Janez 3,16)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja