Close

26 julija, 2013

Intervju meseca julija 2013 – g. BOŠTJAN LUSKOVEC – Nadzornik vozovnih preglednikov PM Ljubljana

Tudi v mesecu juliju, ko so misli vseh nas v pričakovanju toplega poletja in dopusta nekje v planinah ali na morju smo administratorji spletne strani SVP Slovenije poskrbeli, da bodo dolgi delovni dnevi in nočne izmene bolj zanimive tudi ob prebiranju naše spletne rubrike. In upam si trditi, da je naš sogovornik pravšnji za ta letni čas, saj je poznan kot velik ljubitelj dalmatinskega melosa, še bolj pa vsega dobrega in okusnega, kar ta letni čas prinaša. V mesecu juliju bomo gostili g. Boštjana Luskovca, nadzornika vozovnih preglednikov potniške postaje Ljubljana, ki je poleg vsega naštetega tudi dolgoletni aktivni član našega sindikata in prav gotovo najbolj markantna oseba PM Ljubljana potniška. Zakaj? Najbolje, da se prepričate kar sami. Pa da nebo pomote, z Boštjanom sva se zmenila, da se za potrebe pogovora ne bova vikala.

Boštjan, lepo bi te prosil, da se nam tako, kot vsi tvoji predhodniki v rubriki na kratko predstaviš?

Sem poročen štiriinštirideset letni oče dvajsetletnega študenta. Na železnici sem pričel delati leta 1987 in sicer v CD Mostah, leta 1991 pa sem se vključil v izobraževanje za vozovnega preglednika. Po opravljenih izpitih sem kot preglednik začel delati šele po enem letu in sicer v takratni sekciji TVD Divača. Leta 1998 sem se vrnil v Ljubljano na potniško, kjer delam vse od takrat. Delo preglednika sem prekinil le med leti 2000 in 2003 ko sem delal kot profesionalni sindikalist v našem sindikatu. Prijatelji me poznajo kot zabavljača v službi pa tudi po tem , da sem neposreden in da sem brez dlake na jeziku in tudi tokrat se ne bom izneveril samemu sebi.

Kako bi opisal dela in naloge nadzornika vozovnih preglednikov na preglednem mestu Ljubljana potniška?

Nadzornik dela praktično vsa dela kot vozovni preglednik, se pravi tehnične preglede, zavorne preizkuse, predogrevanje garnitur. Ob tem pa seveda skrbi tudi za komunikacijo z drugimi službami na postaji, razporeja delo preglednikom, skrbeti pa mora tudi za nadzor nad vnosi v računalniške aplikacije in ob morebitnih težavah le te reševati z skrbnikom. Vse večkrat je potrebno tudi operativno sodelovanje in reševanje problemov pokvarjenih vagonov z vagonsko delavnico. Dela torej nikoli ne zmanjka a se ga na žalost tudi ne da razbrati iz aplikacije. Priznati moram, da si organizacije dela na našem pregledovalnem mestu brez nadzornika sploh ne znam predstavljati. Bojim se, da bi bil kaos neizbežen.

Katere so največje težave IŽD TVD pri opravljanju službe TVD na postaji Ljubljana potniška?

Mislim, da imamo generalno gledano kar vsi na vseh pregledovalnih mestih težave zaradi istega razloga in sicer zaradi sprejetja katastrofalno slabih pravilnikov in predpisov, ki so jih čez noč brez kakršnega koli posveta leta 2008 sprejeli mojstri na AŽP ju v Mariboru. Predpisi ne da so slabi ampak so katastrofalno slabi. Da je temu res tako pa potrjuje dejstvo, da so bili ti isti predpisi že kar nekajkrat popravljani, mi pa smo morali vsakič znova to potrjevati z izpiti.

Dejstvo je, da ima vsako PM svoje specifike. Tudi Ljubljana jih ima. Konec lanske ogrevalne sezone smo prevzeli poleg svojih del ter del vzdrževanja tudi delo, ki so ga pred tem več kot trideset let opravljali elektrikarji. Bilo je milo rečeno kaotično a smo se nekako znašli. Težava je nastala s prihodom zime, ko se je delo kar na enkrat močno povečalo zasedbe pa temu niso sledile za razliko z koncem uradne ogrevalne sezone, ko so se nemudoma začeli pritiski po zmanjševanju. Ob tem je potrebno povedati, da so letošnji vremenski pogoji zahtevali ogrevanje garnitur do sredine šestega meseca.

Zanima me, kakšno mnenje imaš o združitvi TVD-ja, Vleke in proizvodnje v skupno družbo SŽ VIT d.o.o.?

Menim, da je od vseh variant, ki so se preigravale ta najmanj slaba. Katastrofa bi bila, da bi nas razdelili na dva dela se pravi na potniški in na tovorni del. To bi bil definitivno konec naše službe. Moje mnenje je še vedno, da smo pregledniki in nadzorniki nekakšni policaji na železnici oziroma vest prevoznikov za katere opravljamo dela in nekdo, ki s svojim vestnim odkrivanjem napak varuje infrastrukturo in človeška življenja.

Gotovo ti je poznano, da se pripravlja revizija poklicev, ki so bili v preteklosti vključeni v ODPZ. Ali meniš, da je poklic vozovni preglednik glede na pogoje in poslanstvo upravičeno vključen v obvezno dodatno pokojninsko zavarovanja?

Od takrat, ko so vozovni pregledniki dobili zasluženo » benificijo« se delovni pogoji niso spremenili niti za milimeter. Delo še vedno poteka v izmenah se pravi štiriindvajset ur na dan in tudi delokrog je isti. Še vedno smo na snegu, dežju, soncu na temperaturah od -20 do +40 stopinj celzija. Tudi odgovornost, ki jo nosi poklic je taka kot je bila, zato ne vem, zakaj bi tudi v bodoče ne bili vključeni v ODPZ.

V preteklosti si se z sindikatom ukvarjal profesionalno. Kakšne spomine imaš na tiste čase?

V življenju je pač tako, da je le to sestavljeno iz lepih in tudi manj lepih dogodkov. Ko se človek z neko določeno časovno distanco spominja, kaj vse se mu je kdaj dogodilo se praviloma spomni le lepih stvari. Tako smo narejeni in prav je tako. Tako je tudi z mojim profesionalizmom v sindikatu. To obdobje v mojem življenju mi je prineslo veliko več lepih kot slabih spominov. Predvsem sem se hitro in pridno učil stvari, ki jih prej v življenju nisem počel oziroma potreboval začenši z delom na računalniku pa do govornega nastopanja, pisanja dopisov in ostalih meni do tedaj neznanih veščin. Imel pa sem srečo, saj sem se učil od najboljših. Posebno mesto pri tem ima nedvomno moj dobri prijatelj in takratni predsednik sindikata Avdo Mešić.

Glede na velike težave, v katerem se je znašla država je za zaposlene delavce znotraj koncerna SŽ relativno dobro poskrbljeno. Ali meniš, da so varčevalni ukrepi poslovodstva družbe tudi na račun zmanjševanja višine osebnih dohodkov pravilni?

Moje mnenje je, da je vse za kar se delodajalec in sindikat dogovorita pravilno. Vodstvo sindikata je legitimno izvoljeno in ima vsa pooblastila, da se pogaja in iz pogaja kadar je to potrebno in glede na stanje v državi in tudi v podjetju je bilo očitno tudi pri nas potrebno sprejeti nekatere ukrepe. Mislim, da so sindikati svoje delo v tem primeru opravili dobro.

V mesecu maju je bil na položaju predsednika SVP Slovenije ponovno izvoljen g. Dejan Žolek. Katere naloge bi moral po tvojem mnenju novi predsednik SVPS najprej storiti?

Dejanu najprej čestitke ob vnovični izvolitvi. Glede na to, da poznam način Dejanovega dela menim, da bo on sam znal postaviti prioritete dela glede na situacijo, ki se bo odvijala. Bojim pa se, da mu ne bo ne lahko in dolgčas nam skupaj z njim. Prihajajo kot kaže še težji časi. A kar nas ne ubije nas ojača. Predaje ni!!

No, pa pojdiva na bolj domače zadeve. Kako je zrasla velika ljubezen med Boštjanom, Dalmacijo in dalmatinsko glasbo?

Ja se vidi, da se res dobro poznava. Res je. Morje in še posebej Dalmacija in sicer nekje od Zadra do Privlake sta moji veliki ljubezni. Seveda zraven sodi tudi vse ostalo povezano s tem kot glasba, hrana, vino. Ravno toliko kot sami kraji me vedno znova očarajo tamkajšnji ljudje. Kot bi oni sami rekli » nima force, di si poša ajde popij još jedan žmul vina«. Tam življenje teče bol počasi, bolj človeško in taka je tudi njihova pesem. Klapska pesem, to večglasno petje me vedno znova očara.

Seveda se bom tudi letos podal v Dalmacijo. Letošnja destinacija je Dubrovnik.

Si reden obiskovalec družbenih omrežij? V enem od tvojih komentarjev na FB-ju sem zasledil, da si velik ljubitelj rdečega dresa in strasten navijač Acroni Jesenic ali drži ta trditev?

Če sem za morje rekel, da je moja velika ljubezen potem za hokej velja, da je moja velika strast. Res sem včasih kar malo obseden sto najlepšo, najhitrejšo in najbolj moško igro na svetu. Vstati ob treh zjutraj ali pa se peljati petsto kilometrov daleč zaradi šestdesetih minut čiste igre zame ne predstavlja nikakršnega problema. Ja, glede trditve, ki je postavljena verjetno bolj kot provokacija ti pa moram povedati, da ti le ta ni uspela. Jaz sem navijač HK Jesenice, res pa je, da ne strasten. Navijam za vse slovenske klube, kar je vsaj meni logično in normalno, seveda če ne igrajo proti Olimpiji. Sem pa resno zaskrbljen, kaj bo s slovenskim hokejem glede na to, da so Jesenice ugasnile. Z enim samim profesionalnim klubom v državi tudi reprezentance ne bo.

Seveda sem se v prejšnjem vprašanju samo hecal, saj je daleč na okoli poznano, da Boštjan navija le in izključno za hokejski klub Olimpija? Ali si zadovoljen z rezultati tvojega preljubega kluba v zadnji sezoni?

Olimpija je moj klub. Hala Tivoli pa moj drugi dom. Tam se res počutim odlično. Občutek imam, da tam notri seva neka posebna pozitivna energij. To je kraj, kjer se dobivam s prijatelji in se skupaj z njimi veselim uspehov našega kluba. S samo sezono sem dokaj zadovoljen. Ni nam sicer uspelo priplavati v končnico a za klub z 800.000 evri proračuna, kar je desetkrat manj od proračuna Salzburga je uspeh tudi končnica vsako drugo leto.

Šolo za vozovnega preglednika si končal leta 1992 tako, da smo okroglo obletnico letnika 1992 že zamudili? Mogoče pa bi bilo pametno, da se dobimo kdaj prej?

Ta ideja mi je všeč. Bova skupaj podelala na realizaciji. S skupnimi močmi nama lahko celo uspe ha ha ha.

Ali bi se še spomnil vseh sošolcev tistega letnika iz ŽEKŠ-a?

Seveda z lahkoto. A najbolj so mi ostali v spominu trije neresneži iz prvih dveh klopi na desni strani. Saj veš ne, Recek, Müllner in Jerič. Glede na to, da sem bil predsednik razreda moram reč, da sem imel z vami kar nekaj težav aaaahahahahaha.

Najlepša hvala za tvoje odgovore .

Pogovor zapisal: Robert MÜLLNER

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja