Close

1 maja, 2012

Intervju meseca maja 2012 – Zoran VESENJAK – vodja DE Maribor

Kako ste začeli svojo pot na železnici?

Najprej lepo pozdravljam člane in simpatizerje sindikata vozovnih preglednikov Slovenije. Moj prihod na železnico je bil čisto naključje. V časopisu je bil leta 2000 razpis za prosta delovna mesta v takratni sekciji za TVD Maribor. Prijavil sem se predvsem na pobudo prijatelja. V moje veselje sem bil sprejet na železnico. Že tedaj so se v gospodarstvu pojavljale nerednosti pri izplačevanju osebnih dohodkov kakor tudi socialnih prispevkov, zato je bila odločitev v tej smeri toliko bolj lažja, saj železnica ima to urejeno.

Zdaj opravljate dela vodje delovne enote Maribor, začeli pa ste kot vozovni preglednik. Ali vam je pri delu, ki ga opravljate sedaj lažje, ker ste si pridobili izkušnje iz »terena«?

V mesecu decembru 2011 mi je bilo zaupano delovno mesto vodje DE Maribor. Moram povedati, da mi je delo, ki ga sedaj opravljam odprlo čisto nova poglavja. Imam možnost, da znanje ki sem ga pridobil na terenu sedaj uporabljam pri reševanju problemov in situacij ki jih je v teh težkih časih kar veliko. Mislim, da je zelo pomembno, da po korakih prehodiš pot , še posebej na železnici, da spoznaš vse segmente, ki so potrebni za opravljanje dejavnosti kot je TVD, ker potem imaš širok spekter in poiščeš najbolj optimalne rešitve.

Kakšne so vaše usmeritve za delovanje DE Maribor in kakšne konkretne načrte ste si zastavili ob prevzemu del vodje DE?

Moj največji cilj je, da nadgradimo teoretično in praktično znanje nadzornikom in vozovnim preglednikom v smislu novitet predvsem v času ko se pojavlja vse več različnih prevoznikov. Z tehnično podporo in pravilnim obravnavanjem voznih sredstev, ki jo nudimo moramo pokazati, da smo edini na območju SŽ, kateri zagotavljamo varnost v železniškem prometu. Zato moramo z vso resnostjo pristopiti in prevoznikom zagotoviti vso podporo, katera je potrebna za varen in hitre prevoz potnikov in tovora. Največja vrednota poklica vozovnega preglednika je znanje in hitro odločanje, kar je tudi prednost v primerih ko se rešujejo kočljive situacije.
DE Maribor sem prevzel v času ko je vzdrževanje v celoti prešlo pod centralne delavnice, zato je bilo potrebno ponastaviti določene operacije. Izvedli smo usposabljanje nadzornikov in vozovnih preglednikov za vzdrževanje stanja baterij na potniških vagonih z usmernikom.

DE Maribor je specifična saj pokriva področje tromeje od Hrvaške, Madžarske do Avstrije. Kako bi opisali delo s tujimi upravami oz. s katero upravo se pojavlja največ težav.

V mojih petih mesecih delovanja kot vodja DE Maribor sem imel že kar nekaj situacij z tujimi upravami, predvsem bi izpostavil Madžarsko upravo. Tukaj bo potrebno vložiti še veliko truda, da se bodo situacije ki nastanejo hitreje reševale. Čas je zelo pomemben dejavnik in prevozniki so zelo občutljivi, če jim tovor stoji zaradi nekih administrativnih situacij ali pa nesoglasij. Zato smo imeli sestanek z Madžarskim predstavnikom tehnične službe, z katerim smo dosegli dogovor, da se preko zastopnika opredelijo problemi in se v čim krajšem času odpravijo.

Obseg del vozovnega preglednika se zmanjšuje, kako bi to komentirali.

Moramo vedeti, da nam je novo izdani prometni pravilnik v kar nekaj primerih zaril nož v hrbet. Tovorni promet kot edini prevoznik z katerim imamo podpisano pogodbo o sodelovanju je že pričel z skrajšanimi preskusi zavor v Ljubljani in v Pragerskem, v mesecu maju prehaja nega vozil pod potniški promet. Tuji prevozniki imajo svoje ljudi za teh. podporo in preskuse zavor. To so eni izmed dejavnikov, ki negativno delujejo na našo službo. Potrebno se bo povezati z tujimi prevozniki, da si povečamo obseg dela. Potrebno bo tudi uvesti mobilne ekipe, katere bodo pokrivale postaje z manjšim obsegom dela ter intervencijsko reševale situacije tam kjer nas fizično ni.

TVD se je s skupaj z Vleko in CD-jem povezal v enovito podjetje CD-VIT, kakšne sinergijske učinke lahko pričakujemo od tega vozovni pregledniki.

Izpostavil bi predvsem pomembnost povezanosti z CD-jem. Smotrno bi bilo, da se ustvari mobilni servisni center z katerim bi pokrivali celotno območje štajerske regije in bi zagotavljali odpravljanje napak in usposobitve vozil na terenu. Tukaj bi sodelovali služba TVD in CD, mi bi nudili teh. podporo v smislu listanja, teh. pregleda vozila po popravilu in uvrstitev vozila v eksploatacijo, varovanja delavcev, CD bi pa izvajal popravilo. Pri delu na postajah kjer smo prisotni bi bilo potrebno določiti popravljalni tir na katerem bi CD dnevno redno izvajal popravila vozil katere smo mi obravnavali. S tem bi povečali pretočnost vozil. Na območju SŽ se že prakticira tako sodelovanje, kar je zelo dobrodošlo.

Poznamo vas kot glasbenika ali imate poleg dela še dovolj časa za glasbo?

Glasba je moj hobi, ki je prešel v strast, tako da brez nje ne vem če bi lahko dihal. Res, da si sedaj službene obveznosti večkrat nosim tudi domov, ampak če je volja in če nekaj delaš z veseljem se še vedno najde čas za to.

Kaj bi želeli sporočiti članstvu SVPS?

Želim vam vsem obilo zdravja, osebnega zadovoljstva in da še naprej z veseljem opravljate našo dejavnost, saj smo pomemben segment pri zagotavljanju varnosti.

Intervju opravil Aleš Albert

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja