Close

1 maja, 2011

Intervju meseca maja 2011 – Niko Jerič – predsednik odbora za GZPK

V rubriki mesečni intervju gostimo predsednika Odbora za gospodarjenje z počitniškimi kapacitetami in člana G.O. SVP Slovenije SE Pragersko g. Nika Jeriča, kako bi se na kratko predstavili?

Kot večina sodelavcev tudi jaz izhajam iz železničarske družine in sem se že kot majhen seznanil z vagoni, saj sem med šolskimi počitnicami redno obiskoval očeta, ki je delal v železniških delavnicah na Ptuju.
Po končani srednji šoli sem se kot štipendist železniških delavnic na Ptuju v letu 1988 tudi zaposlil. Leta 1992 sem končal šolo za vozovnega preglednika v Ljubljani in sem se tako, kot je bila takrat praksa redno selil iz postojanke na postojanko in tako spoznal vsa delovna okolja na Mariborskem koncu. Največ časa sem prebil na PM Pragersko.

Od kdaj ste aktivni član SVP Slovenije?

Od leta 2006 aktivno sodelujem v sindikatu, kjer sem po razpisanih volitvah prevzel funkcijo sindikalnega zaupnika SE Pragersko in tako postal član glavnega odbora in član izvršnega odbora. Od leta 2010 pa opravljam tudi funkcijo predsednika za gospodarjenje s počitniškimi kapacitetami S V P Slovenije.

Verjetno večina članov SVPS niti ne pozna nalog Odbora, kako je Odbor sestavljen?

Odbor je sestavljen iz štirih članov S V P Slovenije in sicer iz vsake DE po eden. (http://www.sindikat-svps.si/pocitniske-kapacitete/ ) Naloga Odbora je predvsem upravljanja s počitniškimi kapacitetami, ki so v lasti S V P Slovenije, dodeljevanju terminov za koriščenje počitniških kapacitet, plačilu letovanja, višine in načinu plačila, odpovedi letovanja, porabe prihodkov od letovanj in obveščanje članov o poslovanju in izkoriščenosti počitniških kapacitet .

Trenutno ima SVPS v lasti enoto v Podčetrtku, ter mobilno hišico na morju v Pakoštanih, ki je naša nova pridobitev in na katero smo zelo ponosni.
Ker vsi poznate kapaciteto v Podčetrtku lahko z veseljem povem, da jo člani po vseh teh letih še vedno zelo dobro obiskujejo, nova pridobitev SVPS-ja mobilna hiša v avtokampu v Kozaricah, pa bo začela obratovati prav v tem času. Rad bi povedal nekaj besed o mobilni hišici, saj je ideja o nakupu stara kar nekaj let. Na koncu lanskega leta smo z člani G.O. SVP Slovenije in člani Skupščine stopili odločno v akcijo in v mesecu januarju letošnjega leta obiskali avtokamp Kozarice, kjer smo si ogledali lokacijo, ki je natančno predstavljena v predstavitvi, ki je bila poslana na vsa PM v PE TVD.
V mesecu aprilu je predsednik SVPS s podpisom pogodbe poskrbel, da smo postali lastnik nove počitniške kapacitete.
Takoj je stekla tudi akcija za ureditev in opremljenost kapacitete, da bo počitnikovanje na morju kar se da prijetno ( http://www.sindikat-svps.si/galerija/kozarice.html?0 ).
V teku je prvi razpis za dodelitev terminov in zato bom izkoristil možnost in še enkrat pozval člane SVPS, da se prijavijo in izkoristijo možnost ugodnega letovanja na morju.

Pa se vrniva na železničarske teme, trenutno je v pripravi reorganizacija družbe, kakšna so pričakovanja?

Čas, v katerem živimo ni rožnat, zato bo vsaka reorganizacija, ki bo pripomogla k boljšim uspehom družbi dobra. V PE TVD je smo jo med prvimi občutili na svoji koži, prišlo je do zmanjševanja zasedb, zgodil se je odhod vzdrževanja v CD, pripravljajo se drugačni delovni procesi. V SVPS smo podrobno spremljali vsak korak poslovodstva in večkrat je prišlo do izražanja različnih mnenj, kar je po mojem dobro. Umestitev PE TVD v servisni center, kjer bomo sobivali skupaj z CD-jem in Vleko je bila ena od ponujenih možnosti. Vsi dobro vemo, da smo se v SVPS močno trudili za uvrstitev dejavnosti v Infrastrukturo, ki je bila po našem mnenju najboljša rešitev, na žalost se to ni zgodilo, pa ne zaradi naše volje, ampak zaradi evropskih direktiv, ki zahtevajo, da prevozniki sami poskrbijo za vzdrževanje voznih sredstev.
Skupno stališče SVPS je bilo, da delitev dejavnosti med potniški in tovorni promet najslabša možnost.

Ker ste me vprašali, kakšna pričakovanja imam vam lahko odgovorim samo to, da pričakujem od vodstva novo ustanovljenega servisnega centra, da poskrbi, da bo PE TVD imela tisto vlogo, ki ji pripada. Skrb za varnost v železniškem prometu je naša temeljna naloga in nekateri se z njo zelo igrajo. Tu mislim predvsem na snovalce železniške zakonodaje, ki ne upoštevajo mednarodna pravila in posplošujejo nekatere prakse, ki veljajo na železniških tirih od vedno. Nabor strokovnega znanja IŽD PE TVD zadostuje vsem standardom, ki so potrebni za zagotavljanje varnosti železniškega prometa v RS.
Vemo, da je vzdrževanje premeščeno v Centralne delavnice in da je bilo veliko pomislekov okoli tega, pa vendar je potrebno povedati, da je prenos dejavnosti potekal korektno in da je za člane SVPS poskrbljeno v skladu z KPDŽP. Začele so se tudi premestitve vozovnih preglednikov na druga PM, nekatere postojanke se zaradi odločitve poslovodstva počasi zapirajo, iščejo se rešitve, ki prinašajo dodano vrednost, kar v praksi pomeni, da nerentabilna delovna mesta ne bodo nadomeščena. Mislim, da je PE TVD svoj delež prispevala, sedaj so na vrsti drugi.

Kakšne cilje ste si zastavili za prihodnost?

Normalo je, da imam tudi sam zastavljene cilje in naloge, ki so povezani s tem, kar delam. Na prvem mestu je predvsem skrb za zdravje, saj vidite kaj se v državi dogaja, pokojninska reforma predvideva podaljšanje delovne dobe. Če bo šlo v tem tempu naprej, bomo morali imeti poleg kladiva za oporo še dodatno palico, zato je skrb za zdravje na prvem mestu. Za stara leta bomo potrebovali boljšo kondicijo, kot so jo imeli naši starši. Kar se tiče službe in funkcij v SVPS pa ni potrebno veliko besed, zavihati rokave in delati po svojih najboljših močeh naprej.

Še stavek za konec najinega pogovora, mogoče kakšno misel, željo?

Vsem članom SVPS želim veliko zdravja in delovnih uspehov pri svojem delu.

Pogovor zapisal: Robert MÜLLNER

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja