Intervju meseca marca 2016 – Pero Obrenović – se ljubljana
PERO OBRENOVIĆ PREGLEDNIK VAGONOV PM MOSTE POLJE
Spoštovani bralci rubrike mesečni intervju
Štafetna predaja pogovorom z našimi cenjenimi gosti se v mesecu marcu seli iz Novega Mesta v Moste Polje. Za ta premik je poskrbel Tomažič Janez, preglednik vagonov na PM Novo Mesto in Zalog, ki je k pogovoru povabil preglednika vagonov g. Pera Obrenovića. Pero spada v starejšo generacijo preglednikov vagonov službe za TVD. G. Pera bomo vprašali, kako poteka delo na PM Moste Polje, ki je sestavni del kontejnerskega terminala.
Najprej naj se vam prav lepo zahvalim, da ste si vzeli čas za našo stalno rubriko intervju. Vaš prijatelj in sodelavec iz Zaloga g. Tomažič vam je predal besedo, zato vas prosim, da se nam predstavite?
Tudi z moje strani lep pozdrav vsem članom SVPS-a in tudi tistim, ki to niso, ter vsem bralcem, ki prebirajo vašo spletno stran in rubriko mesečni intervju. Zahvalil bi se rad tudi prijatelju in sodelavcu Janezu Tomažiču za predano “štafetno palico” in povabilo k intervjuju. Prihajam z “juga” in moja prva zaposlitev je bila leta 1979 na železnici. K temu me je navdušil prijatelj, ki je že delal kot strojevodja v Ljubljani. Prvotno sem delal kot kandidat za vozovnega preglednika na vzdrževanju potniških vagonov. Takoj po odsluženju vojaškega roka pa sem se izšolal za vozovnega preglednika.
Kot preglednik vagonov opravljate storitve službe za TVD na PM Moste Polje. Kakšne so glavne posebnosti PM Moste Polje?
Karakteristično za postajo Ljubljana Moste je prevoz kontejnerjev in kombiniranih prikolic cesta-železnica. Vsakodnevno, večkrat na dan prihajajo brzojavke za prevoz izrednih pošiljk iz postaje Ljubljana Moste. Vse te izredne pošiljke mi pregledamo, prevzamemo in odpravimo naprej. Ker je kontejnerski terminal sestavni del postaje Ljubljana Moste smo do nedavnega imeli tudi prevoz rola vlakov oziroma avtovlakov.
Slovenske železnice zagotavljajo redni dnevni prevoz posameznih pošiljk tudi iz postaje Moste Polje do postaj Ljubljana Zalog, kjer jih uvrščamo v različne mednarodne vlake, in do Sežane, ter s postaje Maribor Tezno v Koper. Ker se na vašem PM vrši naklad in pretovor različnega blaga je verjetno veliko pozornosti namenjeno prav zavarovanju naklada na vagonih?
Drži. Ker se na naši postaji nakladajo in razkladajo različni tovori od malih pošiljk, lesa, kalcita, cementa, tirnic, pragov, delovnih strojev, prikolic, kontejnerjev pa vse do avtovlakov. Zato je potrebno posvetiti posebno pozornost zavarovanju le-teh. Mislim, da skupaj z mojimi sodelavci to uspešno opravljamo. Ena od zanimivosti za mlajše kolege je ta, da sem, na naši postaji nakladal in razkladal konvoj ameriške NATO vojske, takrat ko je imel NATO vojaške vaje v Sloveniji. Moram omeniti, da so NATO vojaki brez pripomb izvrševali zavarovanje vojaških vozil, kot smo to od njih zahtevali.
Kako je z zagotavljanjem varnosti izvršilnih železniških delavcev na tovrstnih terminalih?
Za zavarovanje izvršilnih železniških delavcev je dobro poskrbljeno. Sodelovanje z vsemi službami na postaji in na kontejnerskem terminalu je zelo korektno in fer. Za vsako stvar smo pravočasno obveščeni in sodelovanje poteka v res prijateljskem duhu. Kar se tiče zavarovalnih poti so v zadnjem času obnovljene in urejene.
Pregledniki vagonov PM Koper Luka opravljajo podobna opravila, kot jih opravljate v Mostah. Ko sem jim povedal, da imam intervju z preglednikom vagonov PM Moste Polje so me zaprosili, da vam zastavim naslednje vprašanje. Ali tudi pri vas prihaja do nepravilnosti pri nakladanju kontejnerjev na vagone in kakšen je postopek z listanjem nepravilno naloženih vagonov?
Če pride do nepravilno naloženega kontejnerja na vagon v dnevni izmeni je dovolj obvestiti kontejnerski terminal in dostaviti vagon, ki ga tam skupaj z kontejnerjem takoj, ustrezno popravijo. Tudi olistavanje ni potrebno. Pri tem pa najbolj trpi premikalna skupina. V nočni izmeni je potrebno vagon ustrezno olistati, le-ta pa se naslednji dan takoj ustrezno popravi. Zgodilo pa se je tudi že, da če se je za tovor zelo mudilo, je ponoči od doma prišel delavec dvigala in je kontejner popravil.
Zanima jih tudi, kako je urejeno z zavarovanjem kontejnerjev, ki so postavljeni na lesen pod? Kdo opravi potrebno zavarovanje tovora tako naloženega vagona?
Kontejnerji, ki so naloženi na lesen pod in nimajo trnov ustrezno zavarujejo skladiščniki, ki so v kontejnerskem terminalu. Zavarujejo jih s pomočjo lesenih zagozd, ki so pritrjene v pod. Zagozde in žeblji so vedno na voljo v kontejnerskem terminalu.
V sindikalni organiziranosti SVP Slovenije spada PM Moste Polje pod okrilje SE Ljubljana, ki opravlja tudi storitve za potniški promet. Zanima nas ali ste kdaj opravljali dela in naloge na PM Ljubljana potniška?
Ker PM Ljubljana Moste spada pod okrilje SE Ljubljana sem opravljal tudi že delo na potniški postaji. Še celo za časa bivše države sem nekaj časa delal na postaji Ljubljana-potniška. Kasneje pa sem nadomeščal, če je bila potreba v Ljubljana-potniška. Ne vidim nekih posebnih težav, da se preklopiš s tovornih vlakov na potniške ali obratno. Vse kar je, je v tem, da moraš poznati vozni red potniških vlakov.
Kako ste zadovoljni s prostori v Mostah, imate mogoče kakšne predloge kako izboljšati bivalne pogoje?
Ljubljana Moste je specifična postaja z enim samim poslopjem v katerem bivamo skupaj z prometniki, kretniki, vlakovodji in premikači. Smo v zelo prijateljskih odnosih, v kar se je večina drugih preglednikov prepričala, kadar organiziramo kakšne “veselice”, na primer ob odhodih v pokoj. Bivalni pogoji bi lahko bili boljši, vendar se prilagajamo času v katerem živimo (ekonomska kriza, pomanjkanje delovnih mest v državi), tako da jih bom ocenil kot primerne (čisto in toplo).
Ali nam lahko proti koncu pogovora zaupate, kako preživljate svoj prosti čas?
Prosti čas zapravim tako, da doma kaj postorim, se družim z ženo, mojima dvema sinovoma in prijatelji. Velikokrat se odpravim na Šmarno goro, v Mostec ali na Rožnik ali pa obiščem razna športna tekmovanja v državi.
Glede na to, da leta hitro minevajo in se približuje čas zasluženega pokoja kakšni so vaši načrti, s čim nameravate zapolniti čas katerega ste predhodno preživljali na železnici?
Čas pokoja se zares hitro bliža. Veliko časa, ki sem ga do zdaj preživel na železnici bom sedaj zapolnil in preživel z večkratnimi obiski rojstnega kraja in z krajšimi potovanji. Vendar po resnici povedano o tem še ne razmišljam kaj dosti. Ko bo prišel čas za to pa se mi bo brez dvoma porodila kakšna dobra ideja. Eden od mojih hobijev je povezan tudi z delom na televiziji in mislil, da bom še kar nekaj časa, tudi ko odidem v pokoj, sodeloval v projektih, ki so povezani z njo.
Za konec našega pogovora vam dajemo možnost, da povabite k razgovoru naslednjega gosta, ki bo objavljen v mesecu aprilu 2016. Komu predajate štafetno palico spletne rubrike?
Za intervju z vami se vam iskreno zahvaljujem, vsem svojim sodelavcem na železnicah pa želim veliko zdravja in delovnih uspehov. Štafetno palico za mesec april predajam prijatelju in sodelavcu Rak Silvestru iz PM Dobova.
Pogovor zapisal: Robert Müllner