Close

27 decembra, 2015

Intervju meseca novembra 2015 – Zdravko Savić – SE Zalog

Spoštovani bralci rubrike mesečni intervju.

V mesecu novembru smo opravili pogovor s Tino Ambrožič, strojevodkinjo službe za Vleko vlakov, ki je izbiro naslednjega sogovorca prepustila administratorjem spletne strani. Zaradi regionalne pokritosti smo se odločili štafetno palico preseliti s Primorske naprej in kot sogovorca določili g. Zdravka Savića, nadzornika vozovnih preglednikov na PM Zalog. Zdravko odhaja počasi v pokoj in zdelo se nam je prav, da nam predstavi delo vozovnega preglednika skozi neko časovno obdobje.

Zdravko zdravo, naprej najlepša hvala za sodelovanje v naši spletni rubriki. Vsak intervju začnemo z istim vprašanjem, saj se nam zdi zanimivo kakšno pot so naši sogovorniki »prehodili« na svoji železniški poti. Nam lahko opišete svojo?

Prvo lep pozdrav vsem članicam in članom SVPS in drugim zaposlenim na SŽ. Moja pot na železnici se je začela po končani srednji šoli leta 1980. Začel sem kot kandidat za vozovnega preglednika v delavnici Lj. Šiška, kjer sem se veliko naučil o vagonih in pridobil osnovna znanja. Bil sem prva generacija vozovnih preglednikov šolanih v Sloveniji na Aljaževi ulici v Ljubljani. Po šolanju in teoretičnem usposabljanju sem kot vozovni preglednik začel delati leta 1982 na postaji Lj. Zalog in tam bom verjetno končal svojo pot na železnici.

Kot ste omenili, opravljate službo nadzornika vozovnega preglednika na PM Zalog. Zalog je naša največja ranžirna postaja, nam lahko opišete delo na tej postojanki?

Kot nadzornik vozovnih preglednikov sem začel delati pred štirimi leti. Delo nadzornika na ranžirni postaji Zalog se v marsičem razlikuje od drugih preglednih mest. Omenili ste že, da je to največja ranžirna postaja v Sloveniji, poleg tega opravljamo delo še na ostalih industrijskih tirih na območju Ljubljane, kjer se opravlja nakladanje in razkladanje vagonov. Delo Nadzornika je raznovrstno, saj poleg omenjenih del opravljamo še nadzor prevzema službe Vozovnih preglednikov, pregled izrednih pošiljk, udeležba pri izrednih dogodkih pri ranžiranju vagonov, pregled in listanje vagonov za druge delavnice, in v sami delavnici. Poleg dela na terenu je veliko tudi administrativnega dela.

Za vami je dolga pot na železnici, opišite nam delo na pregledovalnem mestu nekoč in danes? Bralcem bo zanimiva predvsem razlika med delom preglednika nekoč in danes.

Delo preglednika se je skozi čas precej spremenilo na bolje, predvsem v smislu pogojev dela in organizacije. Pogoji dela so danes veliko boljši,od zaščitnih sredstev, prostorov za bivanje, komunikacije med delom in samega dela na terenu. Na žalost pa so medsebojni odnosi danes veliko slabši kot včasih.

Na PM Zalog se v zadnjem času opravi veliko število intervencij. Nam lahko prosim, opišete sam potek dela pri le teh?

V zadnjih letih se je povečalo število intervencij, od opravljanja zavornih preskusov na med potnih postajah do pregleda izrednih pošiljk na industrijskih tirih in pregleda vagonov na nakladalnih tirih. Največji problem so poti ob tirih na postajah kjer opravljamo zavorne preskuse, ampak z dobro voljo se tudi to premaga.

Kot nadzornik se verjetno večkrat srečujete s strankami, predvsem po odstavitvi vagonov. V zadnjem času je precej odstavljenih vagonov z lesom. Prihaja mogoče do kašnih trenj ali je stranka razumevajoča in razume, da je naloženost skladno s predpisi ključna za varnost v prometu?

Večjih problemov s strankami osebno nisem imel, večkrat se sicer zgodi, da je potrebno stranki pojasnjevati zakaj mora biti tovor drugače naložen, včasih tudi odstranjen. Težko je tudi razložiti zakaj mora tovor biti drugače povezan , ampak smo se vedno lepo dogovorili.

Ko smo že pri trenjih nas zanima kakšni so odnosi med sodelavci včasih in sedaj?

Kot sem že prej omenil, včasih smo se več družili v službi in izven službe, več smo se pogovarjali, tudi med delom in ne samo o službi, danes je to povsem drugače. Imam občutek kot da si premalo zaupamo, se pa še vedno najdejo taki, ki so pripravljeni na pogovore ter si pomagamo.

Kot Sindikat Vozovnih Preglednikov Slovenije se moramo dotakniti tudi sindikalnega dela. Kakšno je vaše mnenje o delu našega sindikata?

Moje mnenje o sindikatu je bilo vedno pozitivno, veliko smo naredili da nam je tako kot je. Zavedati se moramo, da mora vsak prispevati svoj delež, da ne bomo prikrajšani za pravice, ki jih je nekdo nekoč priboril.

V današnjih časih, ko se vse vrti okoli denarja je delavec tisti, ki ponavadi potegne krajšo. Menite, da bi sindikati v Slovenji morali močneje zagovarjati delavske pravice? Večina prebivalcev Slovenije močno ceni sindikalni boj na železnici in si želi, da bi sindikat tudi drugje postal močan akter pri zagovarjanju delavskih pravic.

Vedno sem za to da delavcu ne smejo biti prikrajšane delavske pravice, in sindikat svojo vlogo na Slovenskim železnicah odlično opravlja, kar ne moremo reči za druge sindikate izven železnice.

Sodelavci so nam namignili, da se v prostem času radi ukvarjate z nogometom in ribištvom. Opišite nam prosim vaše hobije in kako jih usklajujete z delom?

V prostem času sem navdušen vsestranski športnik, do predkratkim sem igral nogomet v rekreacijskih ligah v Ljubljani, sedaj ko sem v letih mi je ostala samo abraham liga. Prosti čas si zapolnim še z ribištvom, hojo v hribe, kolesarjenjem in vrtnarstvom, torej še sem precej aktiven.

Pred nami je december in novo leto. Vaša naloga, kot zadnji sogovornik v tem letu je, da sporočite našim članom dobro misel ob zaključku leta in jim voščite praznike, ki so pred nami. Beseda je vaša.

Bom zelo kratek, družite se in imejte se lepo, življenje je lepo vendar se morate za to potruditi. Veliko sreče in razumevanja v novem letu želim vsem ljudem na planetu.

Verjetno ste seznanjeni, da smo v rubriki intervju uvedli tako imenovano štafeto, kjer sogovornik določi naslednjega gosta rubrike. Komu boste dali možnost predstavitve v naslednji rubriki mesečni intervju?

Za naslednjega sogovornika bi predlagal svojega dolgoletnega sodelavca Rekanović Sakiba.

Zapisal: Egon Zevnik

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja