Close

27 julija, 2015

Intervju meseca julija 2015 – Valentin Robič – SE Ljubljana

Spoštovani bralci rubrike mesečni intervju

V mesecu juniju 2015 smo v spletni rubriki gostili preglednika vagonov pregledovalnega mesta Ljubljana potniška, g. Draga Pajka. Ko smo mu na koncu pogovora ponudili možnost izbire naslednjega gosta je brez zadržkov in z velikim veseljem izbral Valentina Robiča iz PM Jesenice. Njegova izbira mi je bila še posebej všeč, saj sta bila z g. Robič in naš predsednik sošolca na šolanju za vozovnega preglednika. Pričakovali smo kakšno anekdoto, vendar se je Vali spretno izognil temu vprašanju. Vseeno je nastal kratek a jedrnat intervju, primeren za prijetno poletno branje.

V naših pregledniških in sindikalnih krogih si bolj znan kot Vali, te lahko v nadaljevanju tako imenujem?

Ni problema, že od majhnih nog me kličejo Vali tudi sodelavci in prijatelji me poznajo pod tem imenom.

Torej Vali lepo pozdravljen in hvala, ker si se odzval našemu povabilu. Na začetku ti postavljam isto vprašanje kot vsem predhodnikom. Opiši nam prosim svojo »železniško pot«?

Lepo bi pozdravil vse članice in člane SVPS in vse, ki bodo brali ta intervju. Po končanem šolanju leta 1984 sem se zaposlil na železnici kot elektrikar v elektro delavnici v Ljubljani. Delal sem pod vodstvom gospoda Alojza Seška, ki sem mu še sedaj hvaležen, da se je trudil z nami in nam predajal njegovo bogato znanje. Po odsluženju vojaškega roka sem kot vagonski elektrikar delal na postaji Jesenice. Leta 1994 sem se vpisal v šolo za vozovnega preglednika, katero sem tudi uspešno opravil. Kot vozovni preglednik sem sedem let delal v Ljubljani, nato pa sem se vrnil na Jesenice, kjer sem še danes.

Službo vozovnega preglednika trenutno opravljaš, kot si že prej omenil na PM Jesenice. Opišite nam delo na tej postojanki. Včasih so bile Jesenice in Sežana železniško okno na zahod? Kakšna je razlika med tedaj in danes?

Delo na PM Jesenice je vedno zelo razgibano in ima neko svojo drugačnost. Če primerjam količino pripeljanega tovora včasih in danes bi rekel, da se je to povečalo, in da se to okno na zahod vedno bolj odpira, zato upam, da ga ne bomo zaprli.

Na kakšen način poteka sedaj sodelovanje z avstrijskimi kolegi?

Naše delo je tudi sodelovanje in komuniciranje pri predaji in prevzemu vlakov z OBB pregledniki ter opravljanje zavornih preskusov namesto njih, če niso prisotni na postaji. Ko so OBB pregledniki na PM Jesenice imeli stalno zasedbo, smo se večkrat družili in izmenjali znanje in novosti glede dela. Včasih smo organizirali tudi piknik in družabna tekmovanja.

Poleg opisanih del je večkrat v dnevnem poročilu zaznati, da po potrebi opravljate dela tudi v Acroniju. Za kako veliko območje gre in kakšne so vaše naloge ter težave na tem področju?

Acroni je zelo veliko podjetje in posledično velikokrat pride do iztirjenja vagonov zato moramo opraviti izmero in manjša popravila na njihovem območju. Ta dela so opravljena v težkih razmerah, saj moramo paziti na lastno varnost.

Ali meniš, da je po tvojem mnenju kvaliteta opravljenih storitev TVD na dovolj visoki ravni?

Mislim, da je kvaliteta opravljenih storitev TVD na visoki ravni, zmeraj pa obstajajo rezerve.

Sam si tudi sindikalno aktiven in veš koliko truda je potrebno, da je zaščita delavskih pravic na visokem nivoju. Pa vendar je za zaščito interesov članstva vedno mogoče naredite še kaj več. Verjetno se tudi med sodelavci veliko pogovarjate o tem. Kaj bi bilo po tvojem mnenju potrebno storiti, da bi bilo delovanje našega sindikata še bolj uspešno?

Sindikat SVPS deluje uspešno in ščiti svoje delavce. Moje mnenje je, da bi se morali problemi, ki se jih izpostavi na sestankih v celoti realizirati.

Zadnje čase se veliko napora vlaga v problematiko zaščitnih sredstev. Kakšno je tvoje mnenje glede zaščitnih sredstev oziroma delovnih oblek, ki jih pri svojem delu uporabljamo delavci TVD?

Ta problematika je bila že večkrat omenjena pri predhodnikih, ki so odgovarjali na to temo ampak se mi zdi, da je nepopolno rešena. Verjamem, da bo kmalu tudi na terenu občutiti napor, ki je vložen v ta problem.

V naših krogih si poznan kot ljubitelj športa, predvsem smučanja. Nam lahko zaupaš kaj več o tvoji športni poti?

V mladih letih sem treniral alpsko smučanje, zato je v zimskem času smučanje na prvem mestu. Poleti pa aktivno igram nogomet v Karawansche ligi, ki poteka v Avstriji in pri nas. Za vzdrževanje kondicije in zapolnitev prostega časa pa sem aktiven tudi v drugih športih.

Velikokrat smo se že pogovarjali o »zimskem druženju« članov SVPS. Meniš, da bi SVPS lahko, oziroma moral, organizirati smučarski dan, kjer bi izkoristili lepo s koristnim?

Včasih je bilo tekmovanje v veleslalomu treh dežel. To je bil enkraten dogodek, škoda da ga ni več. Ker je vse manj teh druženj med nami absolutno podpiram to idejo.

Pred nekaj dnevi je v Simonovem zalivu potekalo 25. tradicionalno srečanje SVPS. Na športnem področju si prijetno opozoril nase. Morda rečeva še kakšno besedo o organizaciji in srečanju v celoti?

Fenomenalno. Resnično vse pohvale organizatorjem za izredno dobro izpeljano srečanje SVP Slovenije. Zelo dobro sem se imel in v pogovoru z ostalimi smo si bili enotni, da je vladala prava energija. Hrana, pijača in prostor prireditve so bili na visokem nivoju. Zelo dobrodošla novost je bila tudi igra Trowling, prava igra za vse generacije. Že samo število prijavljenih tekmovalcev nazorno prikaže za kako zanimivo stvar gre. Resnično dobrodošla popestritev vsega ostalega. Pozivam sindikat, da Trowling postane tradicionalna igra na naših srečanjih.

Verjetno si seznanjen, da smo v rubriki intervju uvedli tako imenovano štafeto, kjer sogovornik določi naslednjega gosta rubrike. Komu boš dal možnost, da se naslednji predstavi v rubriki mesečni intervju?

Štafeto predajam vozovnemu pregledniku in sošolcu pregledniške šole Bojanu Mršniku, ki se je rad družil z Gorenjci.

Zapisal: Egon Zevnik

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja