Intervju meseca aprila 2015 – Uroš Lukič – SE Zalog
Tokratni gost rubrike »Intervju meseca« je Uroš Lukić. Uroš je nov obraz na sindikalnem področju, ki se je takoj predstavil kot močna oseba, ki ve kaj hoče in je skozi novi sodobni sindikalni boj pripravljen to tudi doseči. Velikokrat takoj prepozna probleme in jih poskuša skozi argument tudi predstaviti in odpraviti. Zato pri izbiri nismo preveč razmišljali, saj se nam je zdelo samoumevno, da ga povabimo k pogovoru. Trenutno opravlja delo vozovnega preglednika na PM Zalog in gotovo ga bo znal primerno predstaviti. Poleg tega ga bomo pozvali naj nam predstavi svojo vizijo na sindikalnem področju. Z Urošem se poznava, zato se bova tikala.
Uroš lepo pozdravljen in hvala, ker si se odzval našemu povabilu. Na začetku ti postavljam isto vprašanje kot vsem predhodnikom. Opiši nam prosim, svojo »železniško pot«?
Hvala vam za povabilo, vsem bralcev rubrike Intervju meseca pa en lep dober dan. Moram povedati, da se je moja železniška pot začela povsem naključno, brez zavedanja v kaj se podajam. Leta 2000 sem na železniški postaji v Zidanem Mostu kupoval kruh in srečal stare prijatelje s katerimi se nismo videli že nekaj časa, v isto trgovino so prišli po malico. V kratkem pogovoru sem izvedel, da so se zaposlili na železnici in pravkar odhajajo v Zalog »na šiht«. Zaupali so mi še, da je pravkar razpis za delo premikača in naj napišem prošnjo. Eden izmed njih se je celo ponudil, da jo bo osebno odnesel šefu. In tako sem postal železničar. Delo premikača sem opravljal na ranžirni postaji Zalog 6 let. V želji po napredovanju in novih izzivih sem se prijavil na razpis za delovno mesto vozovnega preglednika. Leta 2006 sem šolanje na Aljaževi 32 tudi končal. Kot vozovni preglednik sem se najprej usposabljal na potniški postaji Ljubljana, nato še na ranžirni postaji LJ Zalog. Vmes sem še malo skočil do Celja. Kasneje še v Dobovo, kjer sem ostal 2 leti in sedaj sem ponovno v LJ Zalogu. Moram povedati, da svoje odločitve nisem obžaloval.
Službo vozovnega preglednika trenutno opravljaš na PM Zalog. Opišite nam delo na tej postojanki. Vsi vemo, da je to največja ranžirna postaja v Sloveniji. V čem se delo na takšni postaji razlikuje od drugih pregledovalnih mest? Predvsem nas zanima tehnologija dela na tej postojanki in njene posebnosti?
PM Zalog je največja ranžirna postaja v Sloveniji in razdeljena na dva dela PM uvoz ter PM izvoz. Na PM se opravlja tehnični pregled vlakov in tehnični prevzem saj smo hkrati tudi mejna postaja , kar pomeni da sprejemamo vlake od tujih ŽPP-jev .Opravimo veliko intervenciji in spremljav vagonov na različnih relacijah Slovenije. V dnevni izmeni je PM Lj-Polje zasedeno z tremi pregledniki in NVP,v nočni izmeni so štirje pregledniki in NVP. Delo si običajno razdelimo sami odvisno od kapacitete dela in intervenciji. Na PM izvoz so naše naloge tehnični pregled –popolni zavorni preizkus A , ki se lahko opravlja s stabilno kompresorsko napravo ali z lokomotivo,opravimo veliko skrajšanih zavornih preizkusov saj se tu opravljajo menjave lokomotiv in strojnega osebja ,veliko se prelistava vagone iz delavnice Zalog v druge delavnice po Sloveniji in terena samega saj ima postaja Zalog več tirov za deponiranje vagonov. Na PM nimamo vzdrževalcev zato opravljamo tudi sprotna popravila brez odstavitve. Skratka zelo raznoliko in pestro delo.
Vedno več je zasebnih prevoznikov, ki imajo svoj način dela. V prejšnjih intervujih smo imeli možnost prebrati kako se takšno delo odvija na meji. Tokrat nas zanima kakšne so posebnosti sodelovanja z njimi in kako se to odraža v notranjosti države?
Žal bralcem ne morem ustreči z odgovorom, ki bi ga pričakovali. Na PM Zalog večina dela opravimo za SŽ – Tovorni Promet. Za zasebne prevoznike opravimo malo dela saj so to večinoma prevozi postaje, če že pa so to dela po naročilu.
Služba za TVD je svoje mesto v novi sistematizaciji našla v podjetju SŽ-VIT. Kako sam vidiš našo službo v sistemu SŽ in kaj pričakuješ v prihodnje?
Moram priznati ,da sem se tudi sam malo bal sistemizacije glede na to kako so se nas na SŽ hoteli znebiti, češ da je to poklic v izumrtju. Danes zadevo gledam zelo pozitivno, saj je TVD v SŽ – VIT-u močan člen in mislim, na nas sedaj tudi drugi gledajo drugače. Svoje delo opravljamo zelo dobro in kvalitetno, zato se nam za prihodnost ni treba bati.
Od samega začetka si član SVPS. Lahko oceniš delo sindikata v preteklosti in kakšna so tvoja pričakovanja v prihodnosti? Predvsem pa kako vidiš svojo vlogo v tem boju?
Res je po končanem šolanju sem takoj pristopil v SVPS. Po podatkih , ki jih imam je v preteklosti delo sindikata potekalo dobro, predvsem pa strokovno in bojevito. V prihodnosti pričakujem naporne in sodobne sindikalne boje. Tega ne sme manjkati saj sem prav zaradi tega tudi sam kandidiral za člana GO . Obljubljam, da bom po svojih najboljših močeh pomagal in sodeloval pri tem sodobnem sindikalnem boju in svojo vlogo odigral pošteno, v zadovoljstvo članov, ki jih zastopam.
Eno od standardnih vprašanj v naši rubriki je tudi kako preživljaš svoj prosti čas. Nam lahko zaupaš in opišeš svoje preživljanje prostega časa in hobije, ki te veselijo? Na uho mi je prišlo, da si nabavil nove smuči?
Res je, svoj prosti čas res najraje preživim na smučiščih, kjer se spočijem od svojega vsakdana. Dvakrat na leto se s prijatelji odpravimo na te prelepe dogodivščine . Na Vogel v mesecu januarju, v mesecu marcu pa po smučiščih v Italiji. Moj hobi je tudi varjenje. S tem sem se ukvarjal profesionalno, dokler me ni železnica »posrkala« vase. Danes to počnem bolj ljubiteljsko, kar pomeni, da v tem še bolj uživam.
Kaj bi želel sporočiti svojim stanovskim kolegom?
Moje sporočilo bo kratko in jasno. Delajmo strpno in z veseljem, tako bo «šiht« minil hitreje in zabavno.
Na koncu še presenečenje. Administartorji, ki smo zadolženi za rubriko intervju smo se odločili za novost. Uvedli smo tako imenovano štafeto, zato ti nalagamo prijetno dolžnost, da nam zaupaš komu predajaš štafeto? Kdo se ti zdi zanimiv sogovornik in koga bi rad prebiral v naši rubriki naslednji mesec?
Štafeto bom predal na PM Celje, gospodu Robert Malavašiču. Ker vem, da je opravljal delo vozovnega preglednika na kakšni postaji več kot jaz, bo zagotovo zanimiv sogovornik. Obvezno nam mora zaupati kakšno prigodo, naj bo zabavna!
Zapisal: Egon Zevnik