Intervju meseca septembra 2011 – Božidar Ozmec – član SVPS
Najprej naj se zahvalim, da ste si v tem počitniškem času vzeli čas za stalno rubriko Intervju za našo spletno stran!
Povejte nam kakšno delo opravljate?
Prav letos obeležujem jubilejno deseto leto opravljanja dela nadzornika vozovnih preglednikov, kar pomeni da imam priznano strokovno usposobljenost za delo na delovnem mestu preglednik vagonov, ki opravlja naslednja dela:
– pregled pravilnosti naklada na tovornih vagonih,
– pravilnost sestave vlakov,
– preverjanje izpolnjevanja predpisanih pogojev in spremljanje izrednih pošiljk,
– opravljanje zavornih preskusov.
poleg tega pa nadzorniki vozovnih preglednikov skrbimo še za organiziranje dela, kontroliranje aplikacije DPP, vodenje evidenc, sodelovanje pri komisijah na mejnih postajah, prijavljanje nezgod pri delu, spremembe razporedov delovnega časa in druga dela po nalogu vodje DE.
Na železnici ste že od da tako rečem časa JŽ, nam lahko poveste kaj se je v teh časih spremenilo?
Prav imaš, na železnico sem prišel še v časih Jugoslavije, ko je vozilo po tirih neprimerno več vozil in je bilo tudi delo napornejše, saj so bili razporedi izmen takrat bolj neugodni od današnjih (po nočni izmeni si lahko prišel v nočno, ali po dnevni izmeni naslednji dan spet opravil dnevno izmeno to pomeni, da si bil včasih med izmenama vključno z prevozi na delo in z dela doma samo 6 ur!!!), kar je v današnjih časih zaradi kolektivne pogodbe in zakonodaje omejeno s predpisanimi počitki med izmenami.
Rad bi poudaril še eno razliko med SŽ in JŽ, ko sem se zaposlil na železnicah sem nekaj časa opravljal dela vzdrževalca tirnih vozil in sem šele zatem sklenil pogodbo za kandidata za vozovnega preglednika. Takrat je trajalo šolanje za vozovnega preglednika celo leto, v program pa je bil vključen celo tuji jezik za razliko od sedaj, ko traja šolanje za vozovnega preglednika 12 tednov. Spremenila se je tudi tehnologija tehničnih pregledov (npr. IR termometer) še vedno pa je prisotno prepoznavno kladivo.
Za poklic vozovnega preglednika sem se takrat odločil predvsem zaradi benificirane delovne dobe, ki je bila pridobljena zaradi neugodnega delovnega časa, delovnih pogojev in zmanjšane kvalitete življenja z družino. Takrat je to pomenilo upokojitev pri starosti dobrih 50 let zato sem na takšne pogoje ob podpisu pogodbe tudi pristal. Leta 2000 pa je prišla sprememba zakonodaje in s tem povečanje upokojitvene starosti, ki bi se ji sindikati in delavci morali že takrat upreti in jih ne sprejeti, zato sem mnenja, da sem bil jaz pa tudi drugi sodelavci izigrani .
Kaj menite o tem, da nadzornik preglednikov ni več izvršilni železniški delavec?
Sam sem mnenja, da bi moralo v tem primeru biti to delovno mesto ” rezervirano” za preglednike, ki morebiti ne bi izpolnjevali pogojev duševne in telesne zmožnosti izvršilnih železniških delavcev.
Z mesecem septembrom prihaja nov generalni direktor SŽ in z njim reorganizacija na SŽ, PE TVD tako prehaja pod okrilje Centralnih delavnic, kako to komentirate!
Gleda na to, da sem že tako dolgo zaposlen na železnicah sem izkusil že nekaj reorganizacij in najmanj ducat generalnih direktorjev, prinese vsaka reorganizacija spremembe v način dela in temu se bo treba prilagoditi.
Zmeraj pa sem bil mnenja, da bi morala PE TVD spadati v infrastrukturni del družbe in si pridobiti ekskluzivno pravico tehničnih pregledov vagonov na področju SŽ, ampak nam žal zaradi evropske direktive in še mogoče česa to ni uspelo, tu mislim predvsem na takratno vodstvo PE TVD.
Kakšne so vaše želje!
Sebi pa tudi obiskovalcem spletne strani želim predvsem zdravja.