Close

27 septembra, 2016

Intervju meseca septembra 2016 – Admir Begić – se koper

ADMIR BEGIĆ VZDRŽEVALEC ŽELEZNIŠKI NAPRAV IN TIRNIH VOZIL SŽ VIT d.o.o. – TP KOPER

Spoštovani bralci spletne strani SVP Slovenije

Po irskem koledarju se mesec september imenuje Meán Fómhair, kar v dobesednem prevodu besede pomeni »srednja jesen«. September je torej tisti mesec jeseni, v katerem so dnevi in noči najlepši in v katerem ljudje ponovno »štartamo« na polno. To pravilo velja tudi za administratorje spletne rubrike. Po kratki pavzi smo spet v polnem zagonu., kar z drugimi besedami pomeni, da že pripravljamo nove zanimive zgodbe, ki nam jih zaupajo naši cenjeni gosti. Štafetna palica pogovorov je bila v preteklih dveh mesecih pri svetovno znanemu zbiralcu vojaških starin g. Srečku Rožetu, v mesecu septembru pa jo bomo predali g. Admirju Begiću, vzdrževalcu železniških naprav in tirnih vozil SŽ VIT d.o.o. TP Koper. G. Admir je bil v svoji mladosti odličen nogometaš in kot nam je v pogovoru zaupal, si še danes rad obuje športno obutev, ter zaigra na kakšnem turnirju v malem nogometu. Ne nazadnje je član zmagovalne ekipe SŽ VIT d.o.o., ki je več kot uspešno zastopala barve družbe na prvih poslovnih igrah, ki jih je pod pokroviteljstvom Olimpijskega komiteja Slovenije organizirala Športna unija Slovenije. V nadaljevanju pogovora nam bo Admir med drugim tudi zaupal, kakšne vrsto storitev opravljajo vzdrževalci na TP Koper, zakaj je bil status vzdrževalcev toliko časa neznan, kako pomembno delo v celotni verigi prevoza vlakov opravljajo delavci vzdrževanja z popravljanjem vagonov brez odstavitve. V družabnem kotičku pa tudi, kakšna igralca sta bila v mladosti reprezentanta Slovenije Josip Iličić in Dalibor Volaš, s katerima je igral v drugi nogometni ligi v dresu NK Bonifika.
Skratka, tem za prijeten pogovor je več kot dovolj, zato je najbolje, da z vprašanji kar začnemo.

Najprej najlepša hvala, da ste si vzeli čas za sodelovanje v naši spletni rubriki. Na začetku pogovora bomo potešili svojo radovednost in vas vprašali, kje in kdaj se je začela vaša poklicna železničarska pot?

Lep pozdrav in hvala za povabilo. Moja železničarska pot se je začela avgusta 2008, ko sem začel delati kot vzdrževalec tirnih vozil na tovorni postaji Koper.

Večina naših zvestih bralcev verjetno ne ve, kako pomembno delo opravljate vzdrževalci železniških naprav in tirnih vozil SŽ VIT d.o.o. TP Koper. Kako bi v nekaj stavkih opisal delo vzdrževalcev SŽ VIT d.o.o. TP Koper ?

Delo vzdrževalcev je zelo odgovorno in zahtevno delo. Vsak vagon, ki prispe na tovorno postajo ali odide z nje mora biti brezhiben za nadaljnjo vožnjo. Za to poskrbimo vzdrževalci in pregledniki na postaji. Vsa popravila na vagonih brez odstavitve opravimo kar na tirih na postaji in s tem preprečimo nepotrebno izločevanje vagonov iz prometa.

Ker gre pri opravljanju vašega dela v večini primerov za popravila brez odstavitve lahko sklepamo, da je delodajalec z vlogo delavcev vzdrževanja zelo zadovoljen. Vagoni, ki se lahko popravijo na terenu ne izgubljajo dragocenega časa z popravili v CD-ju in so na voljo prevozniku za nadaljnjo eksploatacijo. Mogoče kratek komentar o vlogi vzdrževalcev TP Koper v družbi SŽ VIT d.o.o.?

Vzdrževalci TP Koper so pomemben člen v družbi SŽ VIT d.o.o., kar dokazujejo dejstva o opravljeni količini dela na postaji. Vse več vagonov je napotenih na tovorno postajo Koper, da se opravijo dela brez odstavitve in s tem preprečijo popravila v delavnici.

Po delovnem sestanku, ki smo ga v SVPS SE Koper opravili v mesecu februarju 2016 so vas sodelavci izbrali za neformalnega zastopnika delavcev vzdrževanja SŽ VIT d.o.o. TP Koper. Katere probleme bi v tem trenutku najprej izpostavili in ali se na področju problematike, ki ste jo na sestanku delodajalcu predstavili, stvari vendar obračajo na bolje?

Stvari se v zadnjem obdobju obračajo na bolje, vendar je za reševanje problematike vedno potreben čas. Vsi se trudijo, da nam omogočijo čim boljše pogoje za delo. Največjo problematiko vidim v številu zaposlenih vzdrževalcev. Zato bi apeliral na nadrejene, da izšolajo še več vzdrževalcev, saj bi nam nove moči prišle prav. S tem bi bilo delo lažje opravljeno in pa tudi nepotrebnih zastojev z odjavo vlakov nebi bilo več.

Ker ste v družbi SŽ VIT d.o.o. ostali edini delavci vzdrževanja, ki v turnusu opravljajo redna popravila vagonov brez odstavitve je bilo na sestanku izpostavljeno vprašanje, pod katero področje dejavnosti SŽ VIT d.o.o. dejansko spadate. Ali v področje TVD, za katerega po naročilu delavcev tehnično-vagonske dejavnosti opravljate storitve ali pod okrilje CD. Ali ste bili z odgovorom poslovodstva na vaša vprašanja zadovoljni?

Z odgovorom poslovodstva nismo bili zadovoljni, ker še do sedaj nismo seznanjeni, pod katero področje dejavnosti SŽ VIT nas uvrščajo. Čeprav smo v formalnem smislu delavci CD-ja se nam večkrat poraja občutek, da nas obravnavajo tako, kot se komu zljubi, se pravi po potrebi.

Ali mislite, da ste delavci vzdrževanja TP Koper v podrejenem položaju zaradi dejstva, da ne spadate med izvršilne železniške delavce (IŽD). Pravilnik iz tega področja delavce vzdrževanja na žalost ne uvršča med izvršilne železniške delavce, kljub dejstvu, da ste v rednih turnusih in opravljate storitve med vagoni na terenu?

Zelo smo v podrejenem položaju, ker nas ne uvrščajo med izvršilne delavce. Opravljamo zelo zahtevna, težka in odgovorna dela in tako zagotavljamo brezhiben in hitrejši prevoz blaga po tirih SŽ-ja. Upamo, da se bo ta problematika enkrat uredila in bomo tudi vzdrževalci uvrščeni med izvršilce. V praksi ne vidim nikakršne razlike med vzdrževalci in ostalimi IŽD-jevci. Verjetno je naš status povezan z dejstvom, da je pojem delavca vzdrževanja zelo razširjen in da smo vzdrževalci v Kopru edini v rednem turnusu. Verjetno se pripravljavcem pravilnikov ni zdelo smiselno, da v akte posebej samo za našo ozko skupino zapišejo, da smo izvršilci. Vzdrževalci namreč delajo tudi po delavnicah in še kje drugje, kjer dejansko ni potrebno imeti status izvršilca. Še bolj verjetno pa je, da odgovorni za pripravo pravilnikov ne vedo, da v praksi obstajajo profili delavcev, ki popravljajo vagone brez odstavitve in da je to vse skupaj eno in isto.

Nekateri delavci vzdrževanja SŽ VIT d.o.o. TP Koper, ki opravljate popravila brez odstavitve ste se prav zaradi tega dejstva samoiniciativno vpisali v programe dodatnega izobraževanja. Razlog za takšno odločitev verjetno vidite v vertikalnem napredovanju, ki je v HSŽ delavcem na voljo. Ker ste tudi sam vpisan v dodaten izobraževalni program nas zanima, koliko manjka do zaključka izobraževanja?

Tako je. Želja po napredovanju na delovnem mestu me je prisilila, da pridobim zahtevano izobrazbo, kar mi trenutno zelo dobro uspeva. Do konca izobraževanja mi manjkata samo še dva izpita do poklicne mature. Razlog, zakaj sem se moral odločiti za pridobitev dodatne izobrazbe tiči prav v dejstvu, da vzdrževalci nismo IŽD. Starejši delavci TVD-ja so nam znali povedati, da je bil bazen potrebnih kadrov za pridobitev naziva preglednik vagonov vedno črpan iz delavcev vzdrževanja, kar je na nek način tudi logično. Marsikateri vzdrževalec se z leti specializira za preglede vagonov, saj z njimi dela praktično vsak dan.

Verjetno imate željo, da vam delodajalec po zaključku šolanja omogoči napredovanje. Ali se v prihodnosti vidite kot bodoči preglednik vagonov TP Koper?

To vsekakor. Že od samega začetka moje železničarske poti mi je bila velika želja postati preglednik vagonov in upam, da se mi bo ta želja po končanem šolanju tudi uresničila. Delo vzdrževalca na tirih TP Koper je zelo naporno in zelo težko si ne predstavljam, da lahko mlad človek zdrži do upokojitve v tej službi. Pri našem delu gre predvsem za fizično delo, poleg tega je zaradi neposrednega stika z vagoni na rednih tirih, ki so zelo obremenjeni z pretočnostjo potrebna velika mera pazljivosti. Pri tem je potrebno povedati, da je opravljanje popravil brez odstavitve dobro koordinirano s strani delavcev TVD-ja in drugih služb na postaji.

Za trenutek se vrnimo bolj na družabno področje. Že na začetku pogovora smo povedali, da ste bili v mladosti odličen nogometaš. Imeli ste ligaške izkušnje in igrali ste z številnimi znanimi igralci iz prve slovenske lige. Kako bi opisali tisti, bolj športni del vaše kariere in za katere klube ste kot nogometaš igrali?

Šport je bil v mojih mlajših letih del vsakdanjega življenja. Trenutno se z športom ukvarjam bolj rekreativno, v mladosti pa sem se z športom ukvarjal tudi profesionalno. Izpostavil bi igranje v 1. in 2. nogometni ligi, kjer sem aktivno igral za NK Koper, Primorje, Kozino in Bonifiko. V mlajših selekcijah sem nastopal za državno reprezentanco, kar mi je v velik ponos. Ob delu sem nastopal še za obalne ligaše Ankaran, Korte in Gažon, igral sem tudi za Sežanski Tabor. V vseh klubih sem vedno dal svoj maksimum in s tem pustil velik pečat v slovenskem nogometu. Žal pa se nisem uspel uveljaviti na evropski sceni.

Ali drži podatek, da ste bili v dresu ND Bonifika soigralec reprezentanta Josipa Iličića in Daliborja Volaša?

Tako je. Skozi nogometno kariero sem spoznal veliko izvrstnih nogometašev in prijetnih ljudi. Med njimi sta tudi omenjena dobra prijatelja s katerima sem še danes v stikih. Zdaj puščata velik pečat v evropskem nogometu. Med igranjem v Bonifiki sta se komaj začela prebijati v sam vrh slovenskega nogometa, sedaj pa igrata v velikih evropskih klubih in dokazujeta, da sta zasluženo tam, kjer sta. Želim jima veliko športne sreče in zdravja.

Očitno se vam je nogometna žoga dobro prilepila na noge. Ste član malo nogometne ekipe SŽ VIT d.o.o., ki je pred kratkim osvojila državno prvenstvo na prvih poslovnih igrah. Posledica zmage na državnem prvenstvu je bilo tudi povabilo in osvojitev srebrne medalje na Evropskem prvenstvu, ki je potekalo v sosednji Italiji. Še enkrat čestitke za velik in prepoznaven uspeh, mogoče nam zaupate kakšno podrobnost iz tekmovanja v Cortini ?

Najlepša hvala za čestitke. Čast mi je bilo nastopati za ekipo pod okriljem SŽ VIT d.o.o.. V ekipi vlada izvrstno vzdušje in je mešanica mlajših nadobudnih igralcev in starejših izkušenih posameznikov. Moji soigralci iz ekipe so bili nekoč aktivni nogometaši z ligaškimi izkušnjami SNL. Tekmovanje v Cortini je bila za nas izvrstna izkušnja. To tekmovanje nam je vrnilo mnoge spomine iz mladosti, ko smo se podili za žogo. Žal pa smo klonili v finalu, ampak upam, da se vrnemo naslednje leto in nadgradimo naše nastopanje na tem tekmovanju. Mislim pa, da smo dostojno zastopali Slovenske Železnice. Še enkrat se v imenu ekipe iskreno zahvaljujem vsem tistim, ki ste nam omogočili nastopati na tem mednarodnem tekmovanju.

Komu boste dali možnost predstaviti se v naslednji rubriki mesečni intervju, ki bo objavljen v mesecu oktobru 2016?

Besedo bom z velikim veseljem predal svojemu sodelavcu, vzdrževalcu tirnih vozil TP Koper Ibrahimu Durmiču. Tudi on je bil v svoji mladosti odličen profesionalni nogometaš.

G. Begić, najlepša hvala, da ste si vzeli čas za odgovore v naši spletni obliki. V imenu administratorjev vam držimo pesti, da bi uspešno zaključili šolske obveznosti. Po izpitih pa spet v šolsko klop. Upamo, da v tisto za pridobitev naziva preglednik vagonov. To si za nagrado kot vzdrževalec TP Koper več kot zaslužite.

Pogovor zapisal: Robert Müllner

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja