Intervju meseca februarja 2016 – Janez Tomažič – se zalog
Tomažič Janez, preglednik vagonov na PM Novo Mesto
Spoštovani bralci rubrike mesečni intervju,
V mesecu Januarju smo opravili pogovor s Sakibom Rekanovićem, preglednikom na PM Zalog. Štafetno palico je predal Tomažič Janezu, ki je dolga leta opravljal svoj poklic na PM Novo Mesto. Zaradi nove sistematizacije trenutno opravlja delo preglednika vagonov na PM Zalog, vendar še vedno zaide tudi na PM Novo Mesto. Povprašali ga bomo kakšna je razlika v samem procesu dela in kako to vpliva na njegov način življenja. Kakšni so njegovi hobiji in kaj meni o delu sindikata. Prijetno branje.
Janez pozdravljen, naprej najlepša hvala za sodelovanje v naši spletni rubriki. Vsak intervju začnemo z istim vprašanjem, saj se nam zdi zanimivo kakšno pot so naši sogovorniki »prehodili« na svoji železniški poti. Nam lahko opišete svojo?
Lep pozdrav tudi iz moje strani Vam in vsem bralcem spletne rubrike Mesečni intervju. Hvala tudi Sakibu za predano štafetno palico in za povabilo k intervjuju. Moji odločitvi, da se izšolam za železničarja, je največ pripomogel moj oče, ki je opravljal delo vodje premika v Ljubljani, vse do upokojitve. Po končani poklicni šoli, sem se zaposlil v Sekciji vleka vlakov pri pomožnem vlaku, kjer sem delal dobrih 14 let, nato sem se odločil za delo vozovnega preglednika.
Službo vozovnega preglednika trenutno opravljate na PM Zalog. Zalog je naša največja ranžirna postaja, nam lahko opišete delo na tej postojanki?
Delo vozovnega preglednika v PM Zalog je raznovrstno in se zelo razlikuje od dela na drugih postajah ( PM Moste in PM novo mesto). Na postaji Zalog imamo več pregledovalnih mest – uvoz v LJ. Polje in pod drčo izvoz LJ. Zalog, kjer se opravlja zavorni preizkus in tehnični pregled v dve smeri ( smer Ljubljana in smer Zidani most).
Pred tem ste večino časa opravljali delo na PM Novo Mesto. Večini železničarjev je Novo Mesto znano predvsem po prevozu avtomobilov iz Revoza. Povejte nam kaj več samem načinu dela.
Delo vozovnega preglednika opravljam še vedno tudi na PM Novo mesto, vendar moram priznati, da ni več toliko prevoza avtomobilov kot včasih, ko sta iz Revoza odpeljala tudi po dva vlaka vsaki teden. Ker ni več toliko tega tovornega prevoza avtomobilov, se bolj ukvarjam s pregledom vagonov s hlodovino, ki se največ vozi v Romunijo in Avstrijo. Kot samo delo, oz. pregled pa je enak kot na vsaki drugi postaji.
Vendar, ko postavite obe postojanki »ob bok« verjetno pridete do zaključka, da se delo nekoliko razlikuje. Kakšne so razlike v samem procesu dela?
Če primerjam obe postojanki so razlike, tudi sam proces dela je posledično drugačen. V Zalogu je več vlakov za tehnični pregled in zavorni preiskus, več listanja vagonov, več je izrednih pošiljk, je pa tudi res da nas je v Zalogu tudi več preglednikov. Na PM Novo Mesto opravlja delo samo eden preglednik, ki dela vsak dan v tednu od 13. do 21. ure. Opazil sem, da se v zadnjem času povečuje delo tudi v Novem Mestu. Povečuje se število vlakov z avtomobili in tudi vlaki s hlodovino za Romunijo so postali že redni.
Kot Sindikat Vozovnih Preglednikov Slovenije se moramo dotakniti tudi sindikalnega dela. Kakšno je vaše mnenje o delu našega sindikata?
Kot član SVPS moram reči, da sem zelo zadovoljen z delom sindikata. Želim si, da se bi odnos in delo sindikata uspešno razvijalo še naprej.
V današnjih časih, ko se vse vrti okoli denarja je delavec tisti, ki ponavadi potegne krajšo. Ali menite, da so zadnji izbojevani dodatki primeren način dokazovanja pomanjkanja kadra? Bo delodajalec dojel in končno s šolanjem novih kadrov nadomestil manjkajoči kader?
To se strinjam. Današnji čas delodajalcem ni naklonjen, s tem pa res trpimo tudi mi, delavci na terenu. Veliko preglednikov je tik pred upokojitvijo oz. so že zaključili, njihovo delo se razporeja med nas ostale, kar vodi do bolniških odsotnostih in poškodb. Mislim, da bo delodajalec moral premisliti in kader pod nujno nadomestiti s prerazporeditvijo ali s prešolanjem, po možnosti pa tudi zaposlovati na novo.
Sodelavci so nam namignili, da se v prostem času radi ukvarjate z vinogradništvom. Baje vas je vinogradništvo povsem prevzelo, opišite nam prosim kako to usklajujete z delom?
Res je. Sem vinogradnik začetnik, tako da v Liscu preživim ves moj prosti čas. Delam v turnusu, kar mi omogoča, da sem lahko član vinogradniškega društva, udeležujem pa se tudi ekskurzij in predavanj. Postavil sem si tudi zidanico in lani zasadil svoj prvi vinograd s 300 trtami (mešano za cviček). Zelo sem vesel, ker me podpira žena, rade pa so z menoj tudi hčerki Tamara in Lara.
Verjetno ste seznanjeni, da smo v rubriki intervju uvedli tako imenovano štafeto, kjer sogovornik določi naslednjega gosta rubrike. Komu boste dali možnost predstavitve v naslednji rubriki mesečni intervju?
Štafetno palico spletne rubrike predajam sodelavcu g. Peru OBRENOVIĆU iz PM Moste, prijatelju in pregledniku, ki se tudi počasi poslavlja in odhaja v zasluženi pokoj.
Zapisal: Egon Zevnik