Close

26 septembra, 2014

Intervju meseca septembra 2014 – Marko Furla – SE Koper

Naš tokratni sogovornik v rubriki intervju je na nek način poseben član SVPS. Sam se ga spomnim iz »ŽEKŠa«, ko je bil še mlad navihan mladenič, zato sva se v pogovoru tikala. Po dolgih letih sva se ponovno srečala v Kopru in takrat mi je zaupal, da si želi postati »izvršilec«. Želja se mu je izpolnila in pomislil sem, da bi bil, kot edini prometnik v SVPS, zanimiv sogovornik. Vabilu se je z veseljem odzval in Marko je naš sogovornik v rubriki »intervju meseca septembra«.

Za začetek ti postavljam isto vprašanje kot vsem predhodnikom. Nam lahko opišeš svojo »železniško pot«?

V 8. Razredu OŠ, ko sem bil pred težko odločitvijo, kar izbira poklica nedvomno je, sem dobil brošuro o železniških poklicih. Bilo je vse lepo opisano in slikovno prikazano, da me je navdušilo. Vpisal sem se na železniško srednjo šolo v Ljubljani »ŽEKŠ«. Po končanem šolanju, sem se zaposlil kot tranzitni skladiščnik v Novi Gorici. Leta 1991 sem bil kot tehnološki višek odpuščen in se do leta 2008 ukvarjal z drugimi stvarmi. Leta 2008 se mi je uresničila dolgoletna želja in ponovno sem se zaposlil na železnici in sicer v Kopru kot vzdrževalec pri TVD-ju. Seveda sem si želel več in leta 2011, po končanem šolanju, zaposlil kot prometnik na postaji Prvačina.

Pri iskanju sogovornika me je pritegnilo dejstvo, da si edini prometnik v našem sindikatu. Nam lahko opišeš svoj novi poklic?

Delo prometnika je zelo odgovorno in pomembno je, da se delu popolnoma posvetiš in ga opravljaš z veseljem. Delo prometnika trenutno opravljam na postaji Prvačina in sodelujem s postajama Štanjel in Novo Gorico. Postaja Prvačina je tudi cepna postaja za Ajdovščino. Postaja je precej zastarela, kar pa ima tudi svoje prednosti, saj mi družbo v izmeni dela kretnik. Pravijo, da je v dvoje lažje. Imam opravljen tudi izpit za postaji Vrtojba in Štanjel, kjer občasno delam. Proga je odprta tako za potniški kot tovorni promet. Tovorni vlaki so zelo raznoliki, kar daje delu še poseben čar, največkrat pa so naloženi s cementom, starim železom, lesom, sladkorjem, peleti, pšenico, tirnicami, itd. Večina tovora je za Italijo.

Naj povem, da mi najbolj »beli lase« postajni NPR, po domače rampe, ki so na postaji in niso v odvisnosti z izvoznimi signali, ker jih,kot sem že prej povedal, na postaji ni, kar je pri nas redkost. No važno je, da jih ne pozabiš zapret. Hahaha

Kako bi ovrednotil svoje prejšnje delo (službo) v Kopru in sedanje?

Delo v Kopru je bilo precej drugačno od sedanjega. Že primerjava koliko ljudi dela v Kopru in težko fizično delo nima nič skupnega s sedanjim delom. Delo prometnika ni fizično naporno, vendar je potrebno biti vedno z glavo na mestu in delati po predpisih. V Kopru sem večinoma menjaval zavornjake in opravljal ostala dela brez odstavitve, tu pa vodim promet v sodelovanju s kretnikom, dajem predavize delovnim skupinam, signalistom in čuvajem. Kar se tiče odgovornosti ni primerjave . Iz Kopra imam lepe spomine na prijetne ljudi, sodelavce in zdrav morski zrak.

Kako si zadovoljen z delom SVPS in ker se s sodelavci pogovarjate o sindikalnem delu nam prosim podaj svoje mnenje o delu sindikatov na SŽ.

Tukaj delam v majhni skupini in se o sindikatu manj pogovarjamo. Slabost je, ker smo v različnih sindikatih in se težko kaj dogovorimo, še težje pa uveljavljamo razne potrebe na postaji.Tu mislim predvsem na pomoč pri nabavi osnovnih sredstev, svetovanju in na splošnem izboljšanju delavnih pogokev. Po pravici povem, da dela sindikata ne poznam zelo dobro, se pa zavedam, da je dobro imet močen sindikat, ki se bori za naše pravice, ker se na pravice delavcev, še posebej danes, prehitro pozabi.

Prosti čas , kako ga preživljaš?

V prostem času urejam okolico hiše in se trenutno zabavam z izgradnjo garaže. Včasih grem rad na sprehod, ker me sprošča. Zelo rad imam naravo, zvoke rek in morje. Lepo mi je v veseli družbi, sem pa rad tudi sam.

Imaš morda kakšen hobi, ki bi ga rad predstavil našim članom.

Imam nekaj hobijev. Na prvo mesto bi postavil petje v moškem zboru chorus iz Mirna, ki je prepotoval kar nekaj sveta. No svet džipov sem vzljubil pred nekaj leti in sicer zato, ker imam sina, ki je zaljubljen v vse kar diši po nafti. Letos sva bila tudi prvič posadka na dirki v hard off road-u. Veseli me, da to lahko počnem s sinom, ker se tako veliko druživa skupaj in tudi z ostalimi. Ko mi čas dopušča pa ne pozabim na mojo staro ljubezen, to je mali nogomet in s prijatelji se dobimo na igrišču v Prvačini.

Tako prvo kot zadnje vprašanje je pri vseh sogovornikih enako. Kaj bi sporočil članom SVPS?

Vsem želim čim več pozitivnih misli in vem, da se moram potrudit in večkrat prit na sindikalna srečanja. Lep pozdrav vsem in se vidimo.

Zapisal: Egon Zevnik

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja